Haar oude identiteit
Jarenlang bouwde Jaqueline Storm aan haar carrière. Ze voelde zich gewaardeerd in het harde werken en bleek een goede schijfster te zijn en werkte op meerdere chef-functies in de horeca. Ik vluchtte in mijn werk. Maar ik haalde voldoening uit het maximale behalen. Met trots droeg ik de namen: kostwinner, journalist, teamleider op een hogeschool en bovenal moeder. Haar kennis en intelligentie waren haar identiteit. Een val van de fiets tastte echter haar zelfbeeld aan.
Alle dingen die ik voorheen deed, gingen niet meer zo vanzelfsprekend. Elk geluid was te veel. Zelfs het licht van het schemerlampje voelde al als te veel. Op één ding na: het tekenen. Daar waar ik mijzelf in verloor. In loskwam, niets hoefde. En er geen regels waren. Met het tekenen stapte Jaqueline een nieuwe wereld in. Perfect zijn bleek niet interessant meer. De uitdaging was om niet volmaakt te zijn. In mijn werk zitten de kleuren er altijd net naast. Alsof het niet goed gedrukt is. Geen perfecte zwarte lijnen, niet symmetrisch of recht. Juist een beschadigend aanzicht. Beelden die gek mogen zijn en niet kloppen. Jezelf afvragen wat je er eigenlijk van vindt. Dat is mijn imperfecte kunst, die perfect is.