The future of work is all about the employee experience, zo stelt de Amerikaanse onderzoeker Jacob Morgan. Gelukkige medewerkers die zich thuis voelen en elke dag het beste van zichzelf geven, zijn de sleutel tot succes. Van de klanttevredenheid tot de omzet en de reputatie van de organisatie. Maar hoe zorg je ervoor dat medewerkers met plezier en toewijding bij je werken? Het antwoord ligt in het creëren van de optimale employee experience (EX).
Bij het creëren van de optimale employee experience wil je medewerkers op de juiste manier faciliteren zodat ze als persoon lekker in hun vel te zitten en succesvol kunnen werken. Dit begint op het eerste moment dat een potentiële medewerker met een organisatie in contact komt, en eindigt pas na zijn vertrek.
De employee experience is een optelsom van alle ervaringen die een (potentiële) medewerker heeft met jouw organisatie. Zijn deze ervaringen optimaal, dan is uit onderzoek gebleken dat de medewerker productiever is, kwalitatief beter werk aflevert en hogere klanttevredenheidscores haalt. Bovendien daalt dan het afwezigheid,- en uitvalpercentage.